From the blog

Social media marketing

Marketing internetowy – czy social media to podstawa?

Reklama i marketing internetowy to siły, których dziś nie śmie ignorować żadna marka. Obecność w sieci potrafi zbudować naprawdę solidny wizerunek, ale też szybko zniszczyć reputację firmy za pomocą jednej negatywnej opinii. Firmy, które chcą się bronić i samodzielnie kreować to, jak widzą ich potencjalni klienci, nie mają wyboru – obecność w mediach społecznościowych, posiadanie własnej strony internetowej czy współpraca z blogerami i influencerami to dziś niemalże marketingowy obowiązek. Czy jednak social media to podstawa wszelkich działań internetowych i wizerunkowych?

Media społecznościowe – które warto znać i wykorzystywać?

Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, czy LinkedIn to podstawowe narzędzia pracy internetowego marketingu. To tam gromadzi się dziś największa społeczność potencjalnie zainteresowana produktami twojej marki i to tam masz szansę nawiązania z nimi niepowtarzalnego kontaktu. Dialog jest dziś podstawą dobrej strategii e-PR i powodem, dla którego wielu markom udało się wybić ponad konkurencję. Dotarcie do konkretnej grupy docelowej nigdy nie było tak proste, jak właśnie za sprawą social media – ich odpowiednie wykorzystanie ma ogromny potencjał marketingowy.

W jaki sposób zaplanować obecność marki w sieci?

Skonstruowanie profilu marki na dowolnej platformie społecznościowej zajmuje zaledwie kilka sekund. Stworzenie wartościowego źródła informacji o marce znacznie dłużej. Chcąc wykorzystać social media w swojej strategii marketingowej, opcja pierwsza nie będzie miała dla ciebie najmniejszego znaczenia.

Owszem, media społecznościowe to dziś podstawa marketingu internetowego i jeden z najskuteczniejszych sposobów docierania do klientów tam, gdzie ci przebywają najczęściej. Samo „bycie” nie jest jednak wystarczające, a często wręcz szkodliwe. Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient spędza swój czas wyłącznie na platformie Instagram. Jeśli stworzysz tam swój profil, pozostawiając go pustym lub dodając wyłącznie przekierowanie do swojej strony internetowej, zniechęcisz go do kontaktu już na wejściu.

Taki sposób pozyskiwania klientów nie będzie dla ciebie wartościowy, a może przysporzyć kłopotów. Marka, która jest w social media, bo tak trzeba, ale kompletnie nie wie na czym owe bycie polega nie ma przed sobą świetlanej przyszłości.

Umiar jest w social media kluczem do sukcesu. Jeśli dopiero wchodzisz w rynek marketingu internetowego, skup się na rozwijaniu jednego do dwóch profili jednocześnie, pamiętając, że podstawą skutecznej działalności w sieci jest regularność. Publikuj treści, które nie tylko informują i reklamują, ale przede wszystkim angażują. Klienci, których napotkasz w social media chcą być aktywni, chcą zostawać kciuki w górę na facebooku i dodawać swoje opinie na temat produktu w komentarzach pod prezentującym go zdjęciem. Dziś to właśnie obrazy wywołują największe emocje. Zaplanuj je z głową, a social media będą twoją najdoskonalszą inwestycją.

Marketing plan
Twój plan marketingowy zawsze powinien uwzględniać stworzenie strategii komunikacji i budowa marki w social mediach.

Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych

Choć same social media opierają się na dialogu i umożliwianiu użytkownikom bezpośredniego kontaktu z markami, które śledzą, prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych w formie zbliżonej do tradycyjnej reklamy jest tu możliwe dzięki specjalnie opracowanym aplikacjom i programom dostępnym na każdej z wspomnianych platform. Kampanie skupiają się tu przede wszystkim na zwiększaniu zasięgów konkretnych wpisów, prezentując jej określonej grupie docelowej przez zadany okres czasu.

Media społecznościowe są pod tym względem bardzo poręcznym i intuicyjnym narzędziem pracy specjalistów marketingu internetowego. Postaraj się jednak, by reklamowane posty nie były zwyczajnymi wpisami!

Twoi czytelnicy chcą się angażować, reagować, wyrażać własne opinie, komentować, więc musisz im na to pozwolić! Kreuj treści, które przyciągają uwagę, ale też zachęcają do dalszego zwiedzania twojego profilu. Nie koncentruj się na publikowaniu reklam w postaci, jaką umieściłbyś na billboardzie w mieście, bo poza kilkoma kciukami w górę nie osiągniesz nią wiele więcej

Marketing internetowy poza mediami społecznościowymi

Przekonanie o tym, że social media są podstawą marketingu internetowego jest jak najbardziej prawdziwe i dla wielu marek stanowią one, obok oficjalnej strony internetowej, najważniejsze narzędzia pracy marketingowej. To dobrze, bo właśnie tu upatruje się największych zysków – stosunkowo tanie kampanie reklamowe na Facebooku czy Instagramie przynoszą znacznie wyższą konwersję i ruch na stronie, niż jakiekolwiek tradycyjne reklamy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *